Roy adviseert en procedeert in vastgoedzaken en -transacties. Op dit gebied staat hij onder meer vastgoedontwikkelaars, beleggers, zorginstellingen en bouwbedrijven bij.
Zijn focus ligt op (civiel) vastgoed- en contractenrecht, in het bijzonder met betrekking tot huurrecht, projectontwikkeling, bouwrecht en aanverwant ruimtelijk omgevingsrecht.
Roy heeft veel ervaring in het procederen in (commerciële) huurgeschillen en is als advocaat gedetacheerd geweest bij een woningcorporatie.
In 2018 heeft Roy de Grotius specialisatieopleiding Vastgoedrecht afgerond (cum laude).
Het is begrijpelijk dat u wilt dat zo snel mogelijk wordt begonnen met de behandeling van uw zaak. Voordat dit mogelijk is, is het belangrijk dat wij een aantal dingen eerst samen bespreken tijdens een intakegesprek. In dat gesprek komen de volgende onderwerpen aan bod:
Het is mogelijk dat u voorafgaand aan een gesprek wordt gevraagd enkele documenten ter nadere toelichting te verstrekken.
Wanneer voor u wordt opgetreden, worden voorafgaand daaraan de afspraken en voorwaarden waaronder dit plaatsvindt vastgelegd in een schriftelijke opdrachtbevestiging.
In beginsel wordt gewerkt op basis van een uurtarief. In voorkomende gevallen is het mogelijk een vast tarief voor een (deel van) een zaak overeen te komen.
Het uurtarief kan per zaak verschillen. Hierbij is onder meer van belang of u particulier of ondernemer bent, het (geldelijk) belang van de zaak en een inschatting van de te verwachten werkzaamheden.
Tijdens het intakegesprek wordt het uurtarief dat past bij uw zaak besproken.
In geval van interim werkzaamheden is het tarief mede afhankelijk van de duur van de opdracht en de verdere voorwaarden waaronder deze wordt uitgevoerd.
In overleg is het ook mogelijk, indien u daarvoor in aanmerking komt, juridische bijstand te verlenen op basis van gefinancierde rechtsbijstand door de overheid (https://www.rechtsbijstand.nl).